Misją Instytutu jest dzialalność naukowo-badawcza prowadząca do nowych rozwiązań technicznych i organizacyjnych użytecznych w kształtowaniu warunków pracy zgodnych z zasadami bezpieczeństwa pracy i ergonomii oraz ustalanie podstaw naukowych do właściwego ukierunkowywania polityki społeczno-ekonomicznej państwa w tym zakresie.
BIBLIOGRAFIA
[1] Salejko-Szyszczak I. Klasyfikacja konfliktów w przedsiębiorstwie. „Acta Universitatis Nicolai Copernici" 2011, 404
[2] Stoner J. A. F., Wankel Ch. Kierowanie. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997
[3] Olak A., Bonusiak A. Zagrożenia w funkcjonowaniu organizacji związane z patologiami kadrowymi. „Acta Scientifica Academiae Ostroviensis" 2012, 1
[4] Wołoszyn J. Konflikt w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. „Zeszyty Naukowe SGGW. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej" 2006, 59
[5] Gólcz M. Stres w pracy. Poradnik dla pracownika. Państwowa Inspekcja Pracy, Warszawa 2016
[6] Bodanko A., Kowolik P Konflikty w zakładzie pracy i szkole. „Nauczyciel i Szkoła" 2008, 1-2
[7] De Drue C.K.W., Gelfand M. J. Conflictin the WorkpIace: Sources, Functions, and Dynamics Across Multiple Levels ofAnalysis [in:] The Psychology of Conflict and Conflict Management in Organizations. C. K.W. De Drue, M. J. Gelfand (eds.), New York 2008
[8] Lakis J. Kultura konfliktu w organizacjach. „Optimum. Studia Ekonomiczne" 2013, 3
[9] [Wall J. A., Callister R.R. Conflict andits management. „Journal of Management" 1993, 3
[10] Salejko-Szyszczak I. Metody rozwiązywania konfliktów w przedsiębiorstwie a integracja pracownicza. „Ekonomia i Prawo" 2012, 4
[11] Webber R. A. Zasady zarządzania organizacjami. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996
[12] Morgan G. Obrazy organizacji. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1977
[13] Deutsch M. Toward an understanding of conflict. „International Journal of Group Tensions" 1971
[14] Mandal E. Style rozwiazywania konfliktów zawodowych przez menedżerów a płeć. „Kobieta i Biznes" 2003, 1-4
[15] Kuc B. R. Zarządzanie doskonałe. Wydawnictwo „Oskar-Master of Biznes", Warszawa 1999
[16] Grzesiuk L., Dorosiewicz K., Stojanowska E. Umiejętności menedżera. Psychologia stosowana dla menedżerów. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego, Warszawa 2001
[17] Bieniok H. i zespół Metody sprawnego zarządzania. Planowanie, motywowanie, organizowanie, kontrola. Agencja Wydawnicza „Placet", Warszawa 2011
[18] Potocki A. Nowoczesne metody zarządzania konfliktem w organizacjach. „Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie" 2005, 672
[19] Kłusek-Wojciszke B. Metody zarządzania konfliktem w organizacjach. „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego" 2012, 9
[20] Szczupaczyński J. Anatomia zarządzania organizacją. Wydawnictwo Międzynarodowej Szkoły Menedżerów, Warszawa 1998
[21] Buhring-Uhle Ch. Arbitration and Mediation in International Business. The Hague 1996
[22] Sołtysiak P Mediacje jako alternatywna metoda rozwiązywania konfliktów. „Zeszyty Naukowe Instytutu Administracji AJD w Częstochowie" 2012, 2
[23] Raiffa H. The Art and Science of Negotiation. Cambridge 1996
[24] Leoński W. Kodeks etyczny jako instrument społecznej odpowiedzialności biznesu. „Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie" 2016, 22
Ostatnio udostępnione tematy
w BHP-Info: